
Commercieel Administratief Medewerker
Ede, 32-36 uur
Ben jij een bevlogen en klantgerichte helpdesk professional en heb je ervaring met (licht)technische helpdeskwerkzaamheden? Spreek en schrijf je uitstekend Nederlands? Lees dan vooral verder want bij Aura zoeken we een Commercieel Administratief Medewerker. Aura Bibliotheeksoftware is de meest gebruikte bibliotheeksoftware in Nederland voor scholen –en daar kun jij aan meewerken!
Als Commercieel Administratief Medewerker ben je verantwoordelijk voor de onboarding van nieuwe klanten en zorg je ervoor dat alle gebruikers Aura Software kunnen gebruiken. Hebben zij vragen? Dan beantwoord jij je ze snel, vriendelijk en accuraat. Moet er een instelling worden aangepast? Daar draai jij je hand niet voor om en je helpt de klant met de juiste instellingen, passend bij de situatie. Met jouw enthousiaste en professionele inzet draag je rechtstreeks je steentje bij aan het vergroten van leesplezier en leesbevordering in Nederland. Help jij ons mee vooruitgang te boeken?
Je dag begint…
… met het openklappen van je laptop. Vandaag heb je een thuiswerkdag. Na een korte maar leuke weekstart met je collega's ga je aan de slag. Je vist alle helpdeskvragen die zijn binnengekomen uit de mailbox. Omdat jij het systeem van binnen en van buiten kent, begrijp jij als geen ander wat de technische mogelijkheden zijn. Hierdoor kun jij alle vragen over het systeem altijd snel en professioneel beantwoorden. Je besteedt zo’n 70% van je tijd aan het beantwoorden van klantvragen.
Vandaag liggen er makkelijke vragen, zoals die van Joop, een leesconsulent uit Utrecht, die zijn wachtwoord is vergeten. Of die van Kim, een nieuwe klant van een middelbare school in Leeuwarden. Ze heeft zelf geprobeerd de boekencollectie in de catalogus te zetten maar ze komt er toch niet helemaal uit. Je handelt alle vragen stuk voor stuk af met een e-mail, of telefoontje.
Er zijn ook ingewikkelder zaken. Zo vraagt Helma, een mediathecaris in Gouda, of je een nieuwe aanwinstenlijst voor haar kunt bouwen, waarmee ze haar aanwinsten met aanklikbare website links kan tonen. Je besluit Helma te bellen om ervoor te zorgen dat je de rapportage precies zo ontwerpt zoals zij ze wil hebben. Tijdens jullie gesprek blijkt dat zo geregeld. Tevreden ronden jullie het gesprek af. Een blije klant, dat is waar je het voor doet!
De vraag om deze specifieke rapportage heb je vaker gekregen. Je haakt daarom meteen aan met je collega’s om te zien of we die rapportage voortaan standaard kunnen opnemen. Het kan! Je past daarom de helptekst van Aura Online aan, zodat anderen dit rapportontwerp voortaan ook kunnen gebruiken. Zo houd je Aura Software samen met je klanten altijd up-to-date.
Je bereidt je voor…
… op de training van morgen. Dit keer geef je inhoudelijke ondersteuning aan de docent, een externe trainer. Zij verzorgt eens per maand een sessie voor nieuwe en bestaande klanten. Deze trainingen vinden plaats op het Aura-kantoor in Ede, of elders in het land – bijvoorbeeld bij de klant zelf. Vanwege de groei van Aura zijn er steeds meer trainingssessies nodig, en die pak jij op. Dit geeft je energie! Je was altijd al goed in het geven van presentaties, dus je weet hoe je verschillende mensen moet aanspreken zodat iedereen je begrijpt. Je bekijkt je deelnemerslijst en je checkt je aantekeningen in ons eigen klantinformatiesysteem over de onboarding die met deze mensen zijn doorgelopen. Hierdoor krijg je een goed idee van de vragen die waarschijnlijk gesteld gaan worden, en kun je je goed inleven. Je hebt er zin in!
Wat bieden we jou?
Aura Software heeft een open en moderne werkomgeving met bevlogen en deskundige collega’s. Onze cultuur is laagdrempelig met aandacht voor jou en jouw persoonlijke ontwikkeling. Naast een marktconform salaris (tussen de € 2.410 – € 3.239 - bpm op basis van 36 uur) bieden wij een ruime selectie aan secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een gratis bibliotheek abonnement, een goede reis- en onkostenregeling, een jaarlijks persoonlijk ontwikkelbudget en 24 vakantiedagen per jaar. Je kunt veel vanuit huis werken. Wij werken minimaal 1 dag per week op kantoor in Ede.
Wat breng je mee?
- Je hebt werkervaring met vergelijkbare technische systemen zoals Aura en je wordt blij als je mensen op weg kunt helpen, zodat zij hun ervaringen daarna zelf kunnen toepassen. Je bent geduldig – hoe eenvoudig sommige vragen ook zijn.
- Daarnaast ben je resultaatgericht: iedereen krijgt dezelfde dag nog een antwoord en als het even kan zelfs in hetzelfde dagdeel. Je hebt een natuurlijke aanleg voor heldere en bondige communicatie en je neemt klanten makkelijk mee in je uitleg.
- Omdat helder en duidelijk kunt uitleggen, ben je uitstekend in staat trainingen te verzorgen. Je bent vertrouwd met de technische helpdesk-werkzaamheden. Je pakt makkelijk de telefoon en je stelt je werk niet uit.
- Je bent gestructureerd, denkt in oplossingen en hebt executiekracht: dit beschrijft jou ten voeten uit .
- Je hebt minimaal drie jaar recente werkervaring op mbo-niveau als helpdeskmedewerker of mediathecaris. Nieuwe (digitale) technologieën maak jij je snel eigen.
- Je bent voor 32-36 uur per week (verdeeld over 5 dagen) beschikbaar
- En last but not least: je herkent jouw manier van werken in onze kernwaarden: bevlogen, inventief, professioneel, slagvaardig en verbindend
Wat doet Aura?
Aura maakt toegankelijke software voor scholen voor het beheer en de uitleen van verschillende media, zodat het makkelijk te gebruiken is voor scholieren en docenten. Aura is onderdeel van NBD Biblion, dé specialist in media- en informatievoorziening voor bibliotheken en scholen. We bieden een breed assortiment aan boeken (je kent ons vast van de bekende bibliotheekboeken met harde kaft), informatieve content en verschillende ondersteunende (digitale) diensten die bijdragen aan leesbevordering en leesplezier, omdat we geloven dat iedereen verder komt met toegang tot informatie en inspiratie! Als Commercieel Administratief Medewerker speel jij hierin een faciliterende en centrale rol. Wij hebben groeiambities en zoeken iemand die met ons mee wil en kan groeien.
Solliciteren
Krijg je energie van deze vacature? Wil je bijdragen aan onze missie en heb je zin in een nieuw avontuur in de wereld van boeken, lezen en leren? Stroop dan je mouwen op en stuur je CV met motivatiebrief naar solliciteren@nbdbiblion.nl.
Ben jij nieuwsgierig wat wij allemaal doen? En wil je meer te weten komen over NBD Biblion? Bekijk dan onze pagina Over NBD Biblion en lees het laatste Nieuws.